Cameron Highlands / Taman Negara

17 juli 2016 - Taman Negara, Maleisië

Daar ben ik weer, inmiddels vanuit het binnenland van Maleisië. Middenin de Taman Negara, het oudste beschermde natuurgebied van het land. Waar ook gewoon wifi is ✌️️️
Eerst even terug naar woensdag toen ik samen met Britte en Joyce vanuit Kuala Lumpur vertrok richting de Cameron Highlands. Tijdens de prachtige busrit omhoog verandert het landschap met de minuut. Iets minder fijn waren de honderden haarspeldbochten en het toeteren van de chauffeur bij elke bocht. Na een 4 uur durende rit, waarbij mijn maag net sterk genoeg was kwamen we aan in Tanah Rata, de hoofdplaats van de Cameron Highlands. Deze  'hoofdplaats' bestaat uit een enkele straat met wat Indiase en Chinese eettentjes en een verdwaalde souvernirwinkel. Na het eten van, hoe kan het ook anders, rijst bijtijds gaan slapen. Donderdag een tour gedaan richting de vele theeplantages van de omgeving en een bezoek gebracht aan een lokale markt. Vooral de theeplantages waren prachtig om te zien, en door de hoge ligging is de temperatuur goed te doen.
Vrijdag was het tijd om mijn eigen kant op te gaan, richting Taman Negara.
Na weer een lange busrit kwam ik aan bij de oever van de rivier. Vanuit hier is het nog een kleine drie uur varen naar het dorpje Kuala Tahan, een reis door de prachtige natuur.
Het is het kleinste dorpje waar ik ooit ben geweest, een paar huisjes op een heuvel, wat hostels en een paar drijvende restaurantjes. Dezelfde avond besloot ik een georganiseerde Night walk te doen, met zaklantaarn de jungle in. Wat schorpioenen en een slang gezien, maar de meeste dieren blijven verstandig van alle mensen vandaan! Gelukkig maar
Vanochtend was het tijd voor de Jungle Trekking die begon met de Canopy Walkway. Over een afstand van meer dan 500 meter zijn op 20 tot 45 meter hoogte hangbruggen gespannen. Een geweldige ervaring om hier dwars door de natuur te wandelen. Op een flinke spin na bleven ook hier de dieren op afstand. Hierna door de jungle geklommen naar een viewpoint. Ontzettend warm en vermoeiend, maar ook zeker de moeite waard. Nog steeds ben ik geen avond alleen geweest en heb ik vanavond met andere Nederlanders gegeten.
Morgen weer op pad, richting de blauwe zee en de witte stranden. Even een paar dagen ontspannen. Hier ontmoet ik Britte en Joyce weer voor een aantal dagen.
Tot snel xx

1. Jolanda Bakker:
    16 juli 2016
    Jeetje, wat een mooie reis maak je. En je doet het toch maar mooi in je eentje, nou ja, met al die andere backpackers dan! Heel veel plezier nog en geen enge dingen doen he, zoals bungyjumpen ofzo...
    Groetjes!
  2. Günsel:
    16 juli 2016
    Wat een ervaring! Super! Dik jaloers. Hier zitten we met de mislukte coup nog wel even aan de gang . Ben benieuwd naar je volgende update!!!
  3. Carla:
    16 juli 2016
    Leuk Felicity om je ervaringen tot nog toe te lezen. Ik vertrek donderdag de jungle in en in tegenstelling tot bij jou, is daar nergens stroom laat staan wifi . Veel plezier!!! Ik lees je verhalen aks ik weer terug ben in de bewoonde wereld! Liefs van ons xxx C&N