Aardig wat in te halen

26 juli 2016 - Ubud Palace, Indonesië

Hoi allemaal.
Inmiddels schrijf ik vanuit het prachtige Indonesië en wel vanuit Bali.
Ik heb al een tijdje niks meer geschreven, een reisblog bijhouden is nog best een klus
Vorige week was ik nog op de Perhantian Islands, waarvan er al wat foto's op fb staan. Prachtige eilanden aan de oostkust van Maleisië waar je niet veel anders kan doen dan snorkelen en aan het strand liggen. De gekleurde huisjes zien er op de foto vrij idyllisch uit, echter hadden we flinke lekkage. Britte werd midden in de nacht wakker van de druppels op haar hoofd en een huisje zonder airco was ook niet het beste idee. Dat er uit de douche alleen maar koud water kwam was dus nog niet eens zo'n straf.
Daarna ben ik in mn eentje verder gegaan, een lange busrit naar het noordwesten, naar het eiland Penang. Ik had een heerlijk hotel in het centrum van Georgetown. Een heel leuk stadje met gekke musea en heel veel toffe streetart.
Zaterdag vloog ik naar Bali en kwam ik  in het plaatsje Canggu. Het hostel was super gezellig, maar ook erg primitief.. De slaapkamers hadden meer wat weg van een boerenstal. Honden, katten, kippen en een haan die al om 4.30u begon met kraaien. Uiteraard een koude douche en bedden van rotan, maar wat kan je verwachten voor €7,- per nacht.. Twee gezellige dagen gehad op Echo beach en inmiddels aanbeland in het cultuurcentrum van Bali, Ubud.
Tussen de prachtige rijstvelden ligt dit druk bezochte stadje. Vanochtend naar een bos gewandeld met heel veel apen die bovenop de bezoekers springen. Na een halfuur rondlopen vond ik het wel zat, aangezien de meeste aapjes vrij agressief waren. Later ben ik nog gaan winkelen, waarbij het afdingen een sport is. Ik kreeg wat verkopers over de zeik, mijn conclusie: goede deal. Vanavond staat een Balinese dans op het programma en morgen ga ik fietsen langs de rijstvelden. Er is hier zoveel te doen, daarom blijf ik een nachtje langer en reis ik donderdag door naar gili air❤️

1. Kimberley:
    26 juli 2016
    Tof weer meis! Geniet ervan!